Herkenbaarheid
Deze staat niet voor niets op nummer één. Herkenbaarheid is waar het om draait bij een logo. In een oogopslag moet een logo te onderscheiden zijn van andere merken. Dus niet een ‘dertien in een dozijn’ beeldmerk, maar een op maat gemaakt logo dat past als een jas. Ik ontwerp daarom niet alleen een logo, maar een complete huisstijl die bijdraagt aan deze herkenbaarheid.

Doelgroep
Natuurlijk moet jij als ondernemer je nieuwe logo helemaal geweldig vinden. Maar nog belangrijker is het dat het de doelgroep aanspreekt. Aan de stijl van een logo kun je al aflezen met wat voor bedrijf je te maken hebt. Een kinderdagverblijf heeft nu eenmaal een andere uitstraling nodig dan een motorcross vereniging.

.
Schaalbaarheid
Een logo staat niet alleen op facturen en visitekaartjes. Het moet ook nog herkenbaar zijn als het klein wordt weergegeven zoals op een pen, in apps of op social media. En wat als het metersgroot op een vrachtwagen staat? Maak kennis met het ‘responsive logo’. Verschillende uitvoeringen van hetzelfde logo maken dat het altijd past, op welke uiting dan ook.

Niet belangrijk
Het is een misverstand; denken dat je logo precies dat moet vertellen wat je onderneming doet. Let er maar eens op. McDonalds heeft geen hamburger in zijn logo en het Coolblue logo heeft niets met elektronica te maken. En zijn ze herkenbaar? Ja!! "Dus ik ben een timmerman en ik hoef geen hamer in mijn logo?" Nee hoor! Maar het mag natuurlijk wel ;)

Ben jij nog tevreden met je bedrijfslogo? Voldoet het nog aan al je eisen? Of ga je een onderneming starten en ben je benieuwd wat ik voor je kan betekenen? Laten we kennis maken!
Stanne Smits - Buro Spot
info@buro-spot.nl | 06-45 22 45 07
コメント